Min åsikt! Läs om ni orkar

Har egentligen inte ett skit med det här att göra. Men ja har stört mig lite på det så ja känner att ja måste få skriva av mig och säga vad jag tycker!!


De flesta vet om avalannas och Amanda todds död. De är jättetragiskt att båda har dött, dom förtjänar att leva, det gör alla! Men det jag stör mig på är att hela världen (på Facebook, såklart!!) ger dessa flickor massa uppmärksamhet EFTER att dom dött!

Ex. Avalanna (om jag uppfattat detta rätt) dog för att hon var sjuk. Visst, jag tycker de är jätteorättvist att ett barn dör pga. Sjukdom. Men grejen är den att om hon INTE hade känt Justin bieber hade ingen brytt sig ett piss om hon dog eller var vid liv. Ingen hade ens veta vem hon var, för hon var en "vanlig" människa, precis som vi andra!!

Sen, Amanda todd! Hon blev mobbad under en längre tid och mådde dåligt över det. Hon mådde så dåligt att hon valde att lämna detta liv. Samma sak här, jag tycker de är så grymt hemskt och tragiskt att en ung människa med hela livet framför sig inte fortsätter att leva. Men nu är de faktiskt så att hon blev "känd" bara för att hon la ut en video några veckor innan hennes död. Hon var en vanlig människa men helt plötsligt kretsade jorden kring hennes liv och tragiska bortgång, bara för att hon la ut en video om hennes mobbning och sedan tog livet av sig.
Tänk hur många människor som blir mobbade varje jäkla dag och hur många utav dom som överväger att ta självmord och tillåme gör det!!! Inte har alla dom människorna en egen facebooksida!?!? Jag tycker dehär är så orättvist!!!

Istället för att bry sig om EN enda vanlig människa som dött pga. Mobbning. Försök då motverka all mobbning som pågår varje dag, varje minut, världen över. Då kanske vi, alla, tillsammans lyckas rädda TUSENTALS liv!

(Litet tillägg)
Tror inte halva jordens befolkning skulle bry sig ifall t.ex. Jag tog livet av mig. Inte skulle halva Amerika veta vem jag var och prata och skriva om mig. För jag, som alla andra, är bara en vanlig människa!

Tack till ni som läst!
Vila i frid, alla ni som lämnat livet på jorden!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback